03.09. péntek: Peru - Puno

2012.09.19. 17:34

2012_nasca-peru 2012.03.08. 19-27-56 3885x2876.1.jpg

Egész éjjel esett. A hőmérséklet kb. 6 celsius volt reggel. Délelőtt elmentünk egy pre-inka temetőbe, olyan 20 km-re a várostól (Sillustani); vita van erről, mik is valójában ezek a hőleadő kürtőkre emlékeztető mintegy 4-5 m magas építmények. Egyesek szerint terménytárolásra használhatták, mert mindegyiken kis ajtó van. Másik feltevés szerint: temetkezési hely, mert az összes kürtő-szerű épület meg van rakva színig apróbb kövekkel és amit szétbontottak, a kövek alatt csontvázat találtak. A prof. barátunk szerint ezek is szakrális helyek, talán templomfélék...? A hely gyönyörű, a Titicaca egy leánytava veszi körül azt a sziklákból álló félszigetet, ahol ezek a szépen megmunkált kő-obeliszkek magasodnak. A tó 3 oldalról veszi körül; a panoráma csodás.

2012_nasca-peru 2012.03.09. 16-50-06 4000x3000..1.jpg

A sok eső miatt a tó megduzzadt, egy helyen az utat is ellepte; csoda, h az autónkba  nem folyt be a víz, ahogy áthaladtunk a fél m-es áradáson...  A falu előtt parkoló és őrség. Az őröknek van egy alpakája, aki ott legelész az őrbódé körül. Nagyon helyes jószág; jött utánunk, hagyta h lefotózkodjunk vele. A hegy lábától meg egy sánta fekete kutya kísért bennünket végig az úton, majd vissza a parkolóba; kapott is jutalmul egy szendvicset.

2012_nasca-peru 2012.03.09. 16-17-49 4000x3000..2.jpg

Déli 1 óra után indultunk Copacabana falun át - (ez nem a híres Rio-i Copacabana; a feltevések szerint itt találtak egyszer egy könnyező Krisztus-szobrot; elvitték Rióba egy kápolnába - erről kapta nevét a híres Copacabana) - Bolíviába, de a buszterminálban kiderült, h arrafelé sztrájk miatt lezárták az utat és a határt. Fogtunk hát egy nagyon lepukkant múzeumi-szökevény buszt és egy másik úton indultunk el. Olyan szakadt volt a busz, akartunk is, nem is beszállni; a csomagtér félig volt sóderrel vagy hasonlóval, félve tettük be a csomagjainkat. A sofőr nem akart 9 emberrel 140 km-ert furikázni, ezért ordibálva, kínálgatva eladta a többi 11 helyet is (1 óra késés). Elvitt minket kerülő-úton a bolíviai határig. A táj teljesen lapos, vizenyős fennsík, 3800 m-en; rengeteg állat a legelőkön, bokáig a vízben. A szárazabb részeken burgonya, kukorica stb.

2012_peru3 043.1.jpg

A határnál kiszálltunk, óriási csődület: egy bazár az egész! Egy folyó hídján gyalog húzgáltuk magunk után a csomagjainkat a túlsó, bolíviai partra. Rengeteg riksa, árus, utcai-konyhák, kaja-illat, dudálás, ordibálás, kosz, káosz, amerre néztünk. Peruból kijelentkezés, (idegességünkben nem találtuk a statisztikai kártyánkat sehol, de végül mindent átkutatva meglett) űrlapok kitöltése, adminisztráció stb. Végre bent voltunk Bolíviában! Óriási érzés volt !

2012_peru3 065.1.jpg

Találtunk egy kis-buszt, ahol már ült 3 bő-szoknyás, kalapos asszonyság és a tető-csomagtartó kétharmadát elfoglalták a batyuik. Árulni indultak La Pazba. Közéjük ékelődtünk és a tetőre még a mi bőröndjeink is felkerültek valahogyan. Aztán addig nem indultunk, amíg a busz teljesen meg nem telt... (fél óra) Este 9-kor értünk be La Pazba.

A látvány lenyűgöző; a fényeket a kristálytiszta levegőben a fennsíkról már 50 km-ről láthattuk. Amikor a város közelébe értünk, olyan volt alattunk a 400 m-rel lejjebb fekvő város, mintha repülővel érkeztünk volna... A fennsík széléről szerpentin vezet a tölcsér-szerű kráterben fekvő, kivilágított város felé és az égből való leszállás élményét adja...  A szálllásunk korrekt, szép és a belvárosban van. 11-kor keveredünk ágyba.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.