2012_peru2 056.1.jpg

2012_peru2 085.2.jpg Reggel indultunk La Pazból; két egyforma Toyota Land-crusier várt ránk a hotel előtt. Mi öten: Macus, Béla, Tünde, férjem és én, na meg a sofőr bepakoltuk a háromnapi cuccot a csomagtartóba. A többiek Ricoval együtt a másik autóba...  Korán volt még, forgalom semmi. A város 3800 méteren, 0 celsius a hőmérséklet; kiértünk a katlanból, 10 km után elértük az 5600 m-es hágót. Megint ájuldozni kezdtem a magaslat miatt, pedig gyógyszert is vittem direkt ezért, de nem nagyon segített. A többiek viszonylag jól bírták, egyenlőre. A nap gyönyörűen süt és körülöttünk ragyognak az Andok hófödte csúcsai. - Hógolyóztunk rövidnadrágban...  Fantasztikus érzés volt; ott álltunk a világ tetején!

2012_peru2 063.1.jpg

- Innen már a halálvölgy következett; eleinte jó, aszfaltos az út (még csodálkoztunk is, milyen jóóó úton haladunk) a régi úton már csak biciklikkel ereszkednek le a bátrabbak. 100 km és másfél óra múlva a növényzet megváltozik... az átmenet döbbenetes, dehát a trópuson vagyunk. Az aszfalt eltűnik, körülöttünk mediterrán a táj; még látszanak a távolban a hófödte hegyek, de fél óra múlva már trópusi a növényzet, banán és kókusz, kávéfa stb. Ereszkedünk lefelé a hegyről, egyre rosszabb az út, néhol akkora a sár, h tengelyig süllyedünk a dzsippel. Mellettünk alázuhanó vízesések, fantasztikus a táj... Fél nap alatt 5600 m-ről 500 m-en vagyunk. Az út eszméletlen, amíg élünk, nem felejtjük el...!

2012_peru2 066.1.jpg

- Dózerrel elegyengetett, kaviccsal leszórt földúton haladunk, belevájva a hegyoldalba. Itt-ott, de elég sűrűn vízesés; ami vagy át van vezetve az út alatt, vagy csak úgy átfolyik alattunk. Ettől aztán néhol tengelyig süllyedünk a sárba. Két óránként megálltunk szervizelni és a bagósok is rágyújthattak. Útközben megálltunk egy faluban kajálni, ismét csirkét... Majd elértük amazóniát, a sík vidéket. Azt hittük, h az út javulni fog, de sajnos még rosszabb lett, 20-30-al kerülgettük a kátyúkat.

2012_peru2 085.1.jpg

Este 11-re értünk be Rurrenabaque nevű városkába; a hotel  átlagon aluli, de hát a világ végén voltunk... (szunyogháló ablak helyett, szerény berendezés) hulla fáradtan keveredtünk ágyba és olyan jót aludtunk; de előtte a zuhany alatt sarat mostunk ki a hajunkból...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.